Шукати в цьому блозі

понеділок, 5 березня 2018 р.

Урок. Лист. Адреса.


Урок вчителя загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів с. Могильне Горобець Олени Федорівни
Тема уроку. Розвиток зв'язного мовлення. Лист. Адреса.

Мета уроку: ознайомити учнів із особливостями оформлення листа, навчити складати змістовні листи, грамотно їх оформляти; розвивати творчі здібності учнів, логічне мислення; виховувати шанобливе ставлення до людей, культуру мовлення і спілкування.

Обладнання: підручник, зразки листів, схема СФП, пам'ятка «Правила листування»,конверти.

Словник уроку: Адрес - письмове ювілейне привітання особі, установі
Адреса - місце проживання особи або розташування            установи, напис на конверті, телеграмі.
                             Адресант - той, хто адресує, надсилає лист.
                             Адресат - той, хто одержує лист.

Хід уроку
І. Оргмомент.
Гра «Мій настрій»
II. Актуалізація опорних знань.
- Що таке лист?
Гра «Займи позицію»
- Сьогодні, коли майже у кожної людини є мобільний телефон, комп'ютер, писати листи не треба. Займіть позицію: хто погоджується з таким твердженням, оберіть собі номерок червоного кольору, хто вважає, що листи треба писати, візьміть номер зеленого кольору, хто не може визначитися - жовтого. (Учні роблять свій вибір і доводять свою думку).
        - Ви любите писати листи? А одержувати?
(Учитель повідомляє, що перед уроком листоноша усім учням залишила на парті листи, пропонує їх прочитати. Додаток до уроку №1).
Ш. Повідомлення теми і мети уроку.
ІV. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Закінчити речення. «Листи потрібні для того, щоб...»  (інтерактивний метод «Мікрофон»)
V. Опрацювання нового матеріалу.
1. З'ясувати значення слів лист і листування.  Листування - це один із видів письмового спілкування. Лист - це писаний текст, метою якого є повідомлення про щось адресата. (Звертаємося до словника уроку і з'ясовуємо значення слів адресат і адресант).

2.Аналіз поняття «лист» за СФП (системно-функціональний підхід)


мовлення


(писемне)



повідомлення про
щось адресата

ЛИСТ
короткі, довгі
радісні, сумні

конкретні, виразні

звертання
грамотні, охайні

повідомлення
приватні (рідним, друзям...)

закінчення
офіційні (подяка, прохання...)

підпис


дата


3.   Ознайомлення учнів із змістом двох листів (додаток до уроку №2). Завдання: уявіть адресантів і дайте їм характеристику.
4.   Ознайомлення з основними правилами листування, (додаток №3).
5.   Слово листоноші Могильненського відділення зв'язку (демонструє листа, який не може знайти свого адресата, тому що адресант не точно вказав адресу; розповідає дітям, як правильно підписувати конверт).

Схема запису адреси:
-  прізвище, ім'я, по батькові адресата у Д. в. (у зворотній адресі П.І.Б. адресанта - у Н.В)
-  назва вулиці, номер будинку, квартири
-  назва населеного пункту
-  назва району
-  назва області
-  індекс

VІ. Формування знань, умінь, навичок.
1.Робота в групах.
Групи №1 і №2: заповнити праву колонку таблиці (додаток №4)
Групи №3 і №4: скласти вітальну листівку з Днем народження комусь із членів своєї родини
2. Завдання для всіх груп: підписати конверт
VП. Підсумки уроку.
Опитування «Закінчіть речення»
«Я буду (не буду) писати листи, бо...» (Метод  «Мікрофон»)
VШ. Домашнє завдання.
Написати листа своїм рідним або скласти вітальну листівку з Новим роком






















Додаток до уроку №1
Дорогий п'ятикласнику!
Я щаслива, що саме мені випала можливість навчати тебе рідної мови.
Сподіваюся, що разом ми здолаємо всі труднощі і ти досягнеш бажаних результатів з даного предмету.
Хочу тобі повідомити, що сьогодні на уроці ми будемо вчитися писати листи. Ти дізнаєшся, що таке адреса; навчишся розрізняти значення слів адресат і адресант. Я допоможу тобі з'ясувати, що таке лист і листування, ознайомлю з різними видами листів, основними правилами листування.
Буду рада, якщо ти на уроці будеш уважним, зосередженим, активним.
Чекатиму від тебе листа, в якому ти поділишся своїми враженнями про урок. Напиши, будь ласка, що тобі сподобалося на уроці, що не зрозумів, про що б хотілося ще дізнатися.
З повагою Олена Федорівна









Додаток до уроку №2
Мама, прівєт!
Ти пишиш шо я два місяці мовчу і від мене немає ніякої вісточки. Ма, понімаєш, у мене дєл по саме горло. Нема коли в гору глянути. Ну шоб ти не сердилася я рішив тобі написати. Я учусь нормально. Скоро екзамени то це вобще часу не буде. У мене гроші уже заканчуюця а в городі сама понімаєш без грошей не можна. То я тебе просю шоб ти вислала. Ти ж знаєш як я тебе люблю.
Пока. Не можу багато писати бо друзяки зайшли і зараз підемо на футбол.
Твій син Сірожа.
Здрастуй, дорога матусю!
Швидко пролетіли мої канікули, і я знову у вирі студентського життя. Часто згадую нашу домівку, тебе, моя рідна. Як твоє здоров'я? Дуже прошу: дотримуйся всіх порад, що давав лікар. Не нехтуй своїм здоров'ям, бережи себе.
За мене не хвилюйся. Вчуся добре, вистачає часу ще й друзям допомогти у написанні курсової роботи. Вчора отримав стипендію, то ж до кінця місяця грошей вистачить.
Передавай вітання моїм друзям. З нетерпінням чекатиму твого листа.
15 січня 2008 року







Додаток до уроку №3
Основні правила листування
1.     Пишіть на якісному папері.
2.    Дбайте про почерк, охайність в оформленні листа і підпису адреси.
3.    Уживайте звертання. Звертаючись до старших на «Ви», пишіть це слово з великої  літери.
4.    Пишіть грамотно. Пам'ятайте: за тим, як ви говорите чи пишете, судять про вас.
5.    Вчасно відповідайте на листи.












Додаток до уроку №4

Група №____                                Робоча сторінка

Можливі частини тексту листа
Приклади
Звертання до того, кому призначено лист


Початкова фраза про стан листування



Розкриття основного змісту листа, повідомлення новин


Питання адресату



Подяка



Прохання писати листи



Передача вітань



Прощання



Підпис і дата





Немає коментарів:

Дописати коментар