Шукати в цьому блозі

понеділок, 5 березня 2018 р.

ЛРК. Тема. Про все пам’ятаю


                             Тема. Про все памятаю

      Мета:
-навчальна: перегорнути сторінки життя і творчості Галини Берізки, на прикладі оповідання «Сукні» розкрити грань таланту її як прозаїка,
-розвивальна: розвивати творче мислення, удосконалювати вміння аналізувати художні твори;
- виховна: вчити шанувати пам'ять свого народу.

Обладнання: портрет Галини Берізки, збірки поезій, оповідань, комп’ютер, робочі сторінки дітей.

                                                             Хід уроку

I.                   Оголошення теми, мети уроку
II.                Мотивація навчальної діяльності
   
    1.Сторінка ерудита (випереджувальне завдання).
 Діти під супровід слайдів та музичної композиції розповідають життєву дорогу Галини Берізки


       2. Хвилинка ономастики ( наука про власні назви)
       Пояснення імен, які зустрічаються в оповіданні «Сукні»

      Анатолій – в перекладі з грецької означає «схід». Це людина спокійна, може знайти спільну мову з різними по характеру людьми. Анатолій справедливий, ніколи не образить згарячу. Він розсудливий, уміє завойовувати довіру у жінок. Добрі стосунки з батьками нареченої формуються зразу. Анатолії доброзичливі, завжди готові прийти на допомогу.

Надія – це надія на краще, світле майбутнє, сподівання добра, радості, щастя.

Ляля – від іменника «лялька», та ,яка схожа на ляльку, красуню.

      3. Асоціативна хвилинка (робота в групах)
      Перша група складає асоціативний кущ до слова «юність», друга група складає асоціативний кущ до словосполучення «юність Лялі і Толі»

      4.Робота з питаннями, які лежать на столах (робота в групах)
      Члени груп по черзі ставлять запитання один одному і відповідають на них.

      Перелік запитань:

      1.Скажіть, будь ласка, яку страшну звістку отримала Надія Петрівна ?
      2.Чому захворіла мати Лялі і завдяки яким обставинам вона одужала ?
(Зачитати докази в тексті ).
      3.Чим займався Толя під час війни ?
      4.Знайти пейзаж ,зображений у творі, і пояснити ,яке він має значення.    
      5.Чи змінилась Ляля після повернення  з війни ?(Зачитати портрет Лялі)
      6.Як ви думаєте ,що допомогло Лялі знести всі випробування і повернутися  додому )
      7.Чи змінилось ставлення Толі до Лялі після повернення з війни ?
      8.Чому оповідання називається сукні ?
      9.Чи можна назвати цю історію зі щасливим кінцем радісною ?

         III. Самостійна практична робота.

      1. Виконуємо завдання « Коло проблем» (робоча сторінка).
В кольорові пелюстки квітки вписуємо проблеми , які автор порушує в оповіданні  відповідно до кольорів ,з якими їх асоціюємо).
      Наприклад, вірність в коханні – в червоному кружечку, а патріотизм – в зеленому, жахливе воєнне життя – в жовтому, милосердя, любов до ближнього – в рожевому.

      2. Завдання « Займи позицію» («Так» - «Ні»)
       Я вважаю, що Галина Берізка вдало підібрала назву до свого оповідання…
       Я вважаю, що саме війна допомогла перевірити справжність почуттів закоханих Лялі і Толі…
       Ця історія змушує нас задуматись над сенсом життя і проаналізувати свої вчинки.

   3. Виконання завдань, які розміщені на робочій сторінці учня (додається).

      IV. Висновки.
    1. Інтерактивна вправа «Мікрофон».
        Оповідання Галини Берізки «Сукні» є цікавим, тому що…
       Ми повинні пам'ятати події Великої Вітчизняної війни, тому що…
       Галина Берізка – це наша гордість, тому що…

V. Підсумок уроку.
     Розшифрувати псевдонім «Берізка»
               Б – іль
               Е – нергія
               Р – изик
               І – інтелект
               З – нання
               К – раса
               А – артистизм

            VI. Оцінювання. Аргументація оцінок.

            VII. Домашнє завдання: написати твір-мініатюру «Галина Берізка в моєму житті».
Підготувала: Замула Лілія Миколаївна, вчитель Могильненської ЗШ І-ІІІ ст..

Немає коментарів:

Дописати коментар