Урок української мови
9 клас
Тема.
Аналіз творчих робіт на тему: «Вулиця
мого дитинства».
Робота над помилками.
Мета
уроку: зробити аналіз
творчих робіт,вивчити сильні і слабкі сторони; працюючи над помилками,дбати про
підвищення грамотності дев’ятикласників, які складатимуть державний екзамен з
рідної мови.
Тип уроку: практичне вироблення вмінь та навичок.
Обладнання: епіграф на дошці, словники, посібники з
української мови, оформлена дошка.
Хід уроку
Завдання 1. Це слід знати!
Виправити лексичні
помилки(усн.)
(Їх завжди чути, це повтор
одного слова, а також русизми).
Учитель зачитує епізодично
роботи учнів.
Діти! Послухайте і виправте
допущені помилки.
·
Коли
я була зовсім маленькою, я з бабусею (ходила) ловити бабочків
(метеликів).
·
Я
повзрослішала (подорослішала).
·
Іграти
в рідні ігри (гратися).
·
Каждий
день (щодня, кожного дня).
·
Черешні
больно, существо (жива структура, дерево; їй боляче).
·
Грузили
пісок (вантажили,насипали).
·
Висипали
під забор (тин).
·
Ждали
снігу (чекали).
·
Розтаяв
сніг (танув, розтанув).
·
Бабушка
Ніна (бабуся).
·
Я (ми) з друзями грали.(Ми з друзями грали, або я).
·
Зграя
дітей (група, гурт).
Завдання 2.Виправити
орфографічні помилки (запис завдання на дошці).
·
Детинство
(перевіряється за словником).
Чотернадцяте (перевірне слово чотири).
Нимає (немає – рос. аналог нет
не має – рос. слово не
имеет).
Весилилися – веселка
Литіли – злет
На зимлі – землі
Кречали
– крик
Учитель запитує учнів: «Яке
правило існує для даних слів?» Ненаголошені е-и. Доречно до даного виду роботи
додати ще й невеликий словниковий диктант. Учні записують:
Словниковий диктант
Герой, лимон, медаль
(слід пам’ятати і за слова беру, мене, брати, мною; випадає голосний, то слід
писати е), гриміти, тривога (сполучення літер ри), березневий,
вересневий, шелест (сполучення літер ере, еле ).
·
Улітку,
вдома, взимку, вранці, тихо-тихо, на довгу пам'ять(дарунок), по-українськи
Учитель запитує учнів: «Яка це
частина мови?»Це прислівники, які можуть писатися разом, окремо(раз у раз, рік
у рік, на жаль, на зло); через дефіс: пліч-о-пліч, де-не-де.
·
Поставити,
де слід, апостроф:
Обов’язків, кар’єр, м’ята, рум’янець, полум’я, свято, цвях, морквяний.
Апостроф слід писати:
1. Після губних б, п, в, м, ф перед я, ю, є,ї;
2. Після р у кінці складу: матір’ю, підгір’я, Мар’яна.
3.
Після
префіксів, що закінчуються на приголосні: роз’їзд, об’єднатись, під’язиковий.
Це ще не всі правила, але
основні.
Завдання 3. Увага! Пунктуація!
(. , : ; - -- ? ! «»)
Учні працюють усно. Слухають і ставлять,
де слід, розділові знаки. Пояснюють.
Дитинство (ім.) – це свобода
(ім.).
Запам’ятовуються щасливі, яскраві моменти з дитинства.
У кожного, мабуть, е незабутня,
чудова, рідна вулиця, яка у нашій памяті буде завжди. (однорідні у складному
реченні).
Пояснювальний диктант
Наш рідний край
Україна – це наша земля, наша країна зі
славною багатою віковою історією народу, який протягом багатьох віків боровся
за свободу й незалежність.
Україна – це велика незалежна держава в
Європі.
Україна – це рідна мова, чарівна пісня,
чудові народні традиції, мальовнича природа, талановитий народ.
Учитель розповідає, що за
виконану у зошитах роботу буде поставлено оцінки. Всі орфограми і пунктограми
пояснювались, тому що до оцінювання буде строгий підхід.
Домашнє завдання на вибір:
40 слів з ненаголошеними е (и),
або вправи 6. 7 ст. 15.
Вчитель української
мови та літератури ЗШ І-ІІІ ст.. № 1 м. Гайворон Лавренюк Людмила Іллівна
Немає коментарів:
Дописати коментар